Kabin Mandi Wap Herba - penjagaan total untuk tubuh badan
Ahad, Mei 17, 2009 | Author: Ahmad Tarmizi bin Zaid









Kabin Mandi Wap Herba - penjagaan total untuk tubuh badan

SEJAK lebih 200 tahun lalu masyarakat Melayu mengamalkan kaedah mandi wap herba sebagai rawatan kesihatan dan kecantikan. Kaedah ini masih diamalkan walaupun pelbagai cara rawatan kecantikan moden memonopoli pasaran tempatan. Ianya juga adalah altenatif yang sangat popular diseluruh dunia untuk menyihat dan menyegarkan badan dan mempunyai sejarah ribuan tahun kerana kebaikannya telah terbukti.

Kabin Mandi Wap Herba keluaran Jana Herba Enterprise sangat sesuai untuk tujuan ini. Ianya dibuat dari spesis kayu hutan yang tahan air dan sangat kuat serta lasak. Kabin ini  senang digunakan walaupun dengan seorang pengendali dan boleh dibasuh apabila lepas menggunakannya. Kabin mandiwap didatangkan dengan pot herba elektrik dan takungan air, oleh itu ia boleh digunakan dimana-mana saja.


Anda boleh menggunakan Ramuan Samporna untuk ramuan asas mandi wap dan dicampurkan dengan herba lain seperti Mengkudu, senduduk, bonglai, kayu balik angin, sembong dan lain lain untuk tujuan kesegaran atau dicampur dengan gaharu, cendana, cengkih dan 5 jenis bunga yang wangi untuk tujuan haruman badan (mandi bunga).


Lakukan mandian wap herba selama 20 hingga 30 minit setiap kali. Minum air secukupnya sebelum dan selepas mandi wap. Adalah baik untuk makan buah-buahan selepas penggunaan. Tidak perlu mandi selepas mandi wap. Tiga kali seminggu untuk keputusan yang total. Anda akan berasa segar dan 'ringan' sepanjang hari selepas mandi wap. 


Untuk tujuan mengurangkan berat badan lakukan mandian 20 minit diikuti rehat selama 15 minit dan sambung lagi untuk selama 10 ke 20 minit lagi . Amalkan selang sehari untuk tempoh 2 minggu dan lihatlah hasilnya. 



Untuk keterangan lanjut sila hubungi:

Ahmad Tarmizi bin Zaid

Pengurus bahagian Jualan dan Promosi

Jana Herba Enterprise

H/p: 012-6963987

email: mizzy2bizzy@gmail.com

website: janaherba.blogspot.com


|
This entry was posted on Ahad, Mei 17, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.