Ahad, Mei 30, 2010 | Author: Ahmad Tarmizi bin Zaid
Produk Janaherba telah melalui proses penambahbaikan

Ketika mula-mula memperkenalkan kaedah pengewapan herba 2 tahun lalu, Janaherba memikirkan bagaimana pelanggan boleh memanfaatkan kaedah ini dengan kos yang minima. Jawapannya ialah produk janaherba mestilah dibuat dengan membabitkan kos seminima yang boleh dan kos minima ini bolehlah dimanfaatkan oleh pelanggan.

Selepas 2 tahun pihak janaherba merasakan konsep minimum kan kos haruslah di tukar sedikit kepada lebih menitikberatkan kualiti dan nilai komersil, Hasilnya Janaherba telah membuat beberapa pertukaran dari segi bahan asas, dan teknik pembuatan.

1. Teknik "Screwhide"
Setiap produk janaherba membabitkan dua langkah pembuatan iaitu "glue & screw". Cara ini terbukti berkesan untuk ketahanan produk (kerana itulah produk janaherba diberi jaminan selama 5 tahun). Sekarang pembuatannya lebih kemas dengan skru tidak kelihatan langsung.


2. Corak kayu
Corak kayu telah dipilih kepada yang paling sama padan supaya nampak lebih kemas dan cantik. Ini bermakna kayu yang tidak sama padan haruslah dipotong dan dibuang.


3. Pot herba tidak melekat (non-stick)
Pot herba juga telah ditukar kepada yang tidak melekat berbeza dengan periuk lama yang mana menyebabkan kontener pot herba cepat bocor.


4. Batu sungai yang telah dicanai
Unit yang terdahulu batu sungainya adalah dalam keadaan asal. Sekarang ianya telah dicanai dan berbentuk lebih bulat. Ini membuatkan batu sungai senang dikendalikan dan panas lebih lama.
|
This entry was posted on Ahad, Mei 30, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.